Dobra komunikacja z Mieszkańcami jednym z głównych kluczy do zadowolenia ze współpracy…

komunikacja-w-zespole-projektowym-e1496704634868

Niby wszyscy zarządcy o tym wiedzą, ale nie każdy znajduje na to czas…, a to w moje ocenie duży błąd.
Jak wiadomo dobra czytaj skuteczna komunikacja jest jednym z ważniejszych narzędzi, które można wykorzystać m.in do:

  • bieżącego informowania Mieszkańców o wszystkich aktualnych i ważnych sprawach dotyczących nieruchomości. Informacje mogą być różne oraz przybierać różne formy. Począwszy od sms-ów o nagłych awariach, poprzez ogłoszenia na tablicach o remontach lub realizowanych inwestycjach, grupowe emaile np. o terminach przeglądów technicznych, aż po biuletyny zawierające wszystkie aktualne informacje „z życia Wspólnoty”. Zauważyłem, że dobrze doinformowany Mieszkaniec rzadziej dopytuje o ważne dla niego sprawy.
  • sprzedaży swojej ciężkiej pracy. Zazwyczaj jeżeli nie zadbamy o dobrą i czytelną komunikację z Mieszkańcami, to nikt nie zauważy wykonanej przez nas pracy. Może i jest to ocena 0/1, ale właśnie takie są fakty. Dlatego warto poświęcić na to swój czas, nawet kosztem realizacji innych zadań.

Dzisiaj dostępnych jest wiele kanałów komunikacji:

  • Tablice ogłoszeń na klatkach schodowych. Uporządkowana i czytelna tablica ogłoszeń może być źródłem wielu pomocnych informacji. Na tablicy powinny znajdować się m. in telefony alarmowe, informacje o remontach, dobre praktyki panujące we Wspólnocie itp. Często praktykuje się również montowanie gablot informacyjnych formatu A4 lub A3 w windach. Większość Mieszkańców korzysta z wind, także podczas ich użytkowana ma okazję zapoznać się z ogłoszeniami.
  • Elektroniczne tablice informacyjne. Większość dostępnych profesjonalnych programów do zarządzania nieruchomościami oferuje funkcję elektronicznej tablicy ogłoszeń – analogicznie jak powyżej możemy znaleźć tam aktualne ogłoszenia.  Niemniej nie jest to jedyna funkcjonalność, w odpowiednich zakładkach programu możemy umieszczać także skany umów lub obowiązujących uchwał.
  • Grupowe powiadomienia email oraz sms. Coraz częściej wykorzystuje się tę formę do powiadomień o nagłych awariach np. braku wody lub ciepła. Grupowe emaile można wykorzystywać również do informowania o ważnych wydarzeniach szczególnie, takich które mogą skutkować uciążliwością dla Mieszkańców lub wymagają podjęcia przez nich określonych działań.
  • Cykliczne biuletyny informacyjne. Wydawane cyklicznie, nie rzadziej niż raz na pół roku, stanowią idealne źródło informacji dla Mieszkańców jak również rzeczowe podsumowanie działań Zarządu Wspólnoty oraz firmy administrującej wykonywanych na rzecz Wspólnoty.
  • Spotkania integracyjne. Warto inicjować różnego rodzaju spotkania integracyjne z Mieszkańcami, takie jak „Dzień Dziecka” lub „Mikołajki”. Tego typu spotkania zawsze dają przestrzeń do rozmowy na różne Wspólnotowe tematy oraz pozwalają pogłębiać relacje z Mieszkańcami.

Ja również praktykuję organizowanie na początku współpracy z nowym klientem spotkania zapoznawcze z Mieszkańcami. Przedstawiam na nich zespół dedykowany do obsługi nieruchomości, prezentuję wartości firmy oraz mam możliwość wysłuchania uwag i spostrzeżeń Mieszkańców.

W tym wszystkim należy jednak pamiętać, że ostateczny dobór kanałów zależny jest przede wszystkim od indywidualnych oczekiwań jak również potrzeb klientów.

Reasumując zachęcam wszystkich działających w branży, aby korzystali z dostępnych metod komunikacji i „sprzedawali swoją pracę”, bo naprawdę warto! Mieszkańcy na pewno zauważą różnicę.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli chcesz poznać szczegóły kliknij tutaj.